Věděli jste, že Eleven jako jeden z prvních přinesl do Česka kompresní podkolenky, který dnes patří do základní výbavy spousty sportovců?
Před 16 lety začínali na zelené louce a dnes vyrábějí 10 tisíc kusů oblečení ročně a mají tržby kolem 70 mil. korun.
Jejich oblečení i dresy můžete vidět při závodech světového poháru v klasickém lyžování, ale především na cyklistech a běžcích, a to jak mezi hobíky, tak u sportovců z řad profesionálů.
Vznik Elevenu
Eleven založili v roce 2003 Martin Křenek s kamarádem Jiřím Výborou. Ani jeden nebyl textilním odborníkem. Firmu zakládal ekonom a stavař. Oba se dodnes podílejí na fungování značky a její výrobě.
Myšlenka k založení značky vycházela z poptávky klientů a instruktorů jejich spinningového centra. Chtěli jim doručit oblečení, které bude zpříjemňovat pohyb v přírodě, a to jak profesionálům, tak ryzím amatérům.
První dva roky výrobu obstarávala externí firma. V roce 2007 se rozhodli pro kompletní vlastní produkci. Od grafického návrhu, přes výrobu, až po expedici.
Jak vznikl název Eleven?
Toto číslo měl dlouhá léta na svém baseballovém dresu Martin Křenek, bylo to také i číslo popisné budovy, kde měli sídlo. Námět na logo pak nevznikalo nijak sofistikovaně, ale jak to tak bývá, u stolu v hospodě.
Současnost
Značka, která žije sportem.
Že si značka váží sportovců dokládá také svými činy. Eleven má vlastní běžecký tým - ELEVEN RUN TEAM, ve kterém běhají například skvělí brněnští vytrvalci, bratři Kučerové. Doručují týmové dresy pro přední atletické kluby, mezi nimi třeba Dukla Praha, za které závodí například nejlepší současný sprinter Jan Veleba nebo halový mistr světa Pavel Maslák. Pořádají několik běžeckých závodů. Svou spoluprací se mohou pochlubit také v cyklistice, kde můžeme jmenovat skvělého českého profesionálního závodníka - Honzu Hrušku nebo všem jistě známého olympijského vítěze Jardu Kulhavého.
Úzká spolupráce se sportovci jim také pomáhá zdokonalovat jejich oblečení tak, aby plnilo lépe svůj účel a nejen vrcholoví sportovci se mohli na komfort a kvalitu spolehnout.
Oblečení vzniká sublimační technologií a pomocí moderních strojů.
Grafika oblečení se vytiskne na speciální papír a poté se za velkého tlaku a teploty tento design přenese na látku. Takto barevnou látku už pak musejí švadleny sešít do hotového kusu. Aby Eleven mohl nabídnout kvalitu za co nejnižší cenu, snaží se co nejvíce práce přenechat strojům. Jeden z posledních přírůstků je například stroj na přišívání knoflíků.
Metriály
Oblečení se vyrábí ze 30 různých druhů materiálů. Každý má jiné vlastnosti, které přesně odpovídají svému účelu. Například materiál SOFT: “Soft je produktem nové linie technických úpletů od italského výrobce. Nová technická vlákna, jako je např. SOFT, dodávají úpletům měkkost, elasticitu, prodyšnost a rychle schnou. Úplet se chová jako druhá kůže a následuje pohyby těla. Cítíte se volní a spokojení.”
Popis všech materiálů najdete na webu výrobce.
Eleven dobývá Evropu
Do exportu míří zhruba polovina výroby. Kromě okolních států lze výrobky najít například i v Rumunsku, Estonsku, Lotyšsku nebo dokonce i ve Velké Británii, Finsku a Norsku.
Roman