Vznik značky BJEŽ by se dal zařadit do kategorie „všechno zlé je k něčemu dobré“. V roce 2014, v rámci vlny propouštění, byla Bětka Ježková, majitelka a zakladatelka značky, propuštěna z práce. Svoji roli pro vznik značky sehrála i vážná nemoc v rodině. Tyto impulzy donutily Bětku přehodnotit priority, a proto se rozhodla pustit do něčeho, co jí bude bavit a naplňovat.
Jako aktivní sportovkyně již delší dobu přemýšlela nad čelenkami, které budou dobře sedět a zároveň zvládnou zkrotit vlasy na hlavě. A tak se o rok později, v roce 2015 do toho pustila naplno. Po čase navrhování, testování a úprav uvedla na trh čelenku, která opravdu drží. Název značky - BJEŽ – je nejen složeninou písmen jejího jména a příjmení, ale vtipně odkazuje i na její lásku k běhání.
Úspěch s čelenkami.
Čelenka - zdánlivě drobná věc však slaví úspěchy. Čelenky jsou skvělým sportovním pomocníkem a bezesporu i módním doplňkem. A co více svědčí o úspěchu než těchto pár zajímavých faktů: značka BJEŽ za 4 roky zvýšila obrat o 1300 %, tedy v průměru každý měsíc o 27 %. Vyzdvihnout musíme i dvě ocenění Podnikavá žena, které Bětka dostala v roce 2015 a 2019.
Jeden z klíčů úspěchu značky, bychom možná mohli hledat v obrovské paletě designů, z nichž si vybere snad každý. Ve spolupráci s šikovnými výtvarníky a grafiky tvoří v BJEŽ úžasně hravé a originální kusy. A pro ty, co by si náhodou nevybrali, je možnost domluvit se i na vlastním potisku a výrobě čelenek na míru.
Čelenky nejenom na sport.
Sama Bětka zdůrazňuje, že její čelenky nejsou jenom vybavení na sport. Hodí se stejně tak dobře do práce i na společenské akce. Ostatně sama si v čelence přišla vyzvednout jedno z ocenění a musíme uznat, že to Bětce opravdu slušelo.
Postupem času se nabídka firmy BJEŽ rozrostla o další typy čelenek – jednak jsou to široké letní čelenky, vhodné na běh a turistiku v létě, jednak zimní čelenky, které běžkyně ale i třeba běžkařky využijí v chladném počasí, aby jim nefoukalo do uší nebo nebylo zima na čelo. Na pomyslné špičce stojí luxusní čelenky upletené ze stoprocentní merino vlny. Bětčiny podnikatelské plány jdou ale dál. V poslední době zařadila do nabídky sportovní čepice a čepice s otvorem na culík, které ocení všechny ženy a dívky s dlouhými vlasy. A v hlavě už má spoustu dalších nápadů.
Jak BJEŽ podporuje.
Materiály, ze kterých čelenky vznikají, pochází z velké většiny z České republiky. Lokální dodavatele Bětka ráda upřednostňuje, ovšem nikdy na úkor kvality. Od začátku podnikání Bětka spolupracuje i s několika lokálními dílnami a zručnými švadlenami a pletařkami z celé české republiky, které jí pomáhají přivést její nápady na svět.
Kromě podpory domácí ekonomiky nezapomíná ani na pomoc potřebným. V její nabídce najdete několik čelenek, jejichž nákupem pošlete celý výtěžek na podporu konkrétní nadace, jako například centrum Anabell.
Vyber si novou čelenku i ty. Eshop najdeš na webu značky BJEŽ.
Zdroje: forbes.cz, zenysro.cz
Roman